tisdag 19 februari, 2019

Sveriges största hälsotidning

Energi efter träningen

Energi efter träningen

Kycklingsallad med pasta ger dig gott om protein och snabba kolhydrater.

Kycklingsallad med pasta ger dig gott om protein och snabba kolhydrater.

Om fettförbränning är den största delen av din träning är det viktigt att du inte bryter ner dina muskler under träning.

Kolhydrater stimulerar användandet av fett som bränsle och därför är det viktigt att du fyller på förrådet med både kolhydrater och protein efter din träning.

Protein och kolhydrater kompletterar varandra så du får mer effekt av träningen. Kolhydraterna ökar upptaget av protein till musklerna och proteinet hjälper dig med upptaget av kolhydrater till musklerna.

Kropp & själ

Välkommen till Sveriges största hälsotidning! 
Vi har som mål att hjälpa människor att må bättre. Det vill vi göra genom att öka förståelsen för naturlig egenvård, ge tips om nyttig kosthållning och råd om grundläggande träning.

Poul Heie, Ansvarig utgivare

Nyhetsbrev

Vill du få nyheter om egenvårdsprodukter, kost och träning för att må bättre?
Anmäl dig till vårat nyhetsbrev så får du tips varje månad om hur du kan få en positiv hälsoutveckling.
Kommer snart!

Tipsa oss

Saknar du något? Vill du att vi skriver mer om något? Har du rent av något som du vill publicera på sajten?

Ta kontakt med oss och tipsa oss om hur vi kan bli bättre.